سعید امیدی
مدیرعامل و نائب رئیس هئیت مدیره شرکت شیرپاستوریزه پگاه زنجان
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- عصر انفجار اطلاعات و سرعتی که در انتشار مطالب وجود دارد، تعدد و کمیت اخبار و اطلاعات را به همراه داشته است. اصل بدیهی در چنین فضا و شرایطی، فشرده سازی و موجزگویی را سبب ساز شده چرا که دیگر مخاطبان کمتر از مطالب و اطلاعات طولانی و کشدار استقبال می کنند. بنابراین در این مجال، مستقیما به سراغ موضوع اصلی بحث یعنی روابط عمومی یکپارچه می رویم. بسیار اتفاق افتاده است که در کارزارهای ارتباطی خود شاهد تهدیدهایی بوده و هستیم که منافع سازمان را مورد هدف قرار داده اند.
امروزه به دلیل دسترسی مخاطبان ما به انواع شبکه ها و کانال های ارتباطی نمی توان مانند گذشته به لاپوشانی و پنهان کاری پرداخت چرا که عدم شفافیت و عدم پاسخگویی توسط روابط عمومی در مقابل حجم انبوهی از اطلاعات درست و غلطی که علیه سازمان ما بر خروجی های رسانه های متعدد قرار می گیرد، گاه بر شدت ابهامات می افزاید و چه بسا پنهان کاری ما و عدم اطلاع رسانی صحیح، موجب خلق تصویری بس ناخوشایند در اذهان و افکار عمومی جامعه شود. بهتر آن که در هنگام بروز رویدادهای تهدیدکننده به سرعت وارد عمل شده و با یکپارچگی و انسجام در جزئی ترین لایه های روابط عمومی در یک فرآیند برنامه ریزی شده کاری به استقبال تهدیدها
رفته و با شفاف سازی مدبرانه آن را تبدیل به فرصت کرد. هنر روابط عمومی یکپارچه تولید پیام های ضد ابهام و ضد تشویش اذهان عمومی است که پیام های مناسبی در قالب های متعدد تهیه و پیش از آن که اخبار منفی سازمان ما به اوج برسد، از نشر هر آن چه که علیه سازمان ماست جلوگیری کرد.
امروزه شاهد انواع و اقسام شبکه ها و کانال های ارتباطی هستیم؛ بهترین گزینه برای مقابله با آن ها و البته رسیدن به تفاهم، بهره گیری از تمامی فنون و تکنیک های روابط عمومی به شکل متحد و هم راستا با منافع سازمان است. روابط عمومی یکپارچه در کنار سایر فواید بی شماری که دارد بهترین گزینه برای تبدیل تهدیدها به فرصت هاست چرا که اعتقاد بر آن است که شفافیت از یکپارچگی برمی آید.
|